reklama

Choď do práce pešo!

Začala som chodiť do práce pešo. Chcem schudnúť, ale neviem sa prinútiť pravidelne cvičiť. Mám sedavú prácu a denne som pribitá viac ako 8 hodín za počítačom. Keď prídem z práce domov, tak som uťahaná ako kôň. Lenže nie z fyzickej námahy, ale zo psychickej. Prídem domov a nič sa mi nechce, len priberám a priberám... a vymieňam šatník.. možno poznáte..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnes som išla pešo z práce, aby som si časovo odmerala, koľko to približne trvá. Ak poznáš Bratislavu, tak orientačne je to cesta zo Starého mesta, cez Starý most, popri petržalskom kanáli až po Antolskú. Trvalo mi to 1:10 (70 minút). Snažila som sa ísť rýchlou chôdzou a asi mi to aj vyšlo. Do práce to mám podľa googla zhruba 7 km. Teda za 10 minút viem prejsť 1 kilometer. Keď to porovnám s tým, že autobusom alebo autom mi to trvá zhruba 35 minút. Takže približne denne ušetrím 70 minút cestou autobusom a investujem 140 minút do denného pohybu. Len tak pre porovnanie.. koľko času tráviš denne pri telke, pri počítači, vo fitnesku, v autobuse,... 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chodenie do práce pešo má viaceré vedľajšie priaznivé účinky..

  • Nemusím si kupovať električenku: 66 euro na 3 mesiace => 22 eur na mesiac => 1 euro na pracovný deň ušetrených za 70 minút

  • Nemusím platiť drahé fitko, lebo energiu, ktorú by som nechala vo fitku spálim vlastne cestou do práce: 1 vstup do fitka = cca 2 eura (čistý tip)

  • Počas chôdze sa dajú robiť aj iné veci: čítať, počúvať mp3, rozmýšľať alebo len tak rozjímať. Ja som sa naučila čítať počas toho ako kráčam. Dá sa to, periférne si sledujem obzor.

  • Je to dobrá rozcvička celého tela. Hlavne keď sa zapoja aj ruky. Stačí s nimi trochu viac pri chôdzi mávať a hneď je to na ramenách cítiť.

  • Nedomordujem sa ako pri ostatných športoch a predsa som po tej hodine dobre rozcvičená.

Ak by sme do práce chodili všetci pešo, tak by bolo menej smogu, menej civilizovaných chorôb, viac šťastných ľudí a celý svet by bol zrazu nááádhernýýý... :D

Takže ešte pár rád pre tých, ktorí sa rozhodli ísť pešo:

  • dobrá obuv - obuj si to, v čom sa ti dobre chodí (ohybné, ľahké, podľa možosti vzdušné). Členok by mal byť podľa možnosti nefixovaný. Ja mám aj teraz v zime tenisky. Keď chodíš, tak v nich nie je zima. Ak nasneží, tak porozmýšľam asi nad nejakou turistickou obuvou, tá by nemala premoknúť :)

  • veci na prezlečenie - rátaj s tým, že sa spotíš. Preto maj v práci pripravené veci na prezlečnie. Najlepšie tepláky a tričko.

  • viac vrstiev oblečenia - toto je dôležité hlavne teraz v zime. Radšej maj viac vrstiev oblečenia na sebe a aj keď spodnú prepotíš, stále ťa neprefúkne. Trochu omrznúť na tvári nie je zlé (aspoň budú zdravé vyštípané líčka), ale premrznúť zase nie je zdravé.

  • tepľučký čaj - po príchode si daj teplý čaj alebo nejaký iný teplý nápoj na rozmrznutie.

  • krátke úseky - ak si myslíš, že prácu máš ďaleko, tak si rozdeľ cestu na úseky a povedz si, že tento prejdeš pešo a zvyšok autobusom. Ja som napríklad si povedala, že 40 minút pôjdem pešo a zvyšok autobusom.

Na dnes asi všetko. Prajem veľa úspechov pri chodení do práce pešo. Dúfam, že chodníky budú plné ľudí a autobusy prázdne!

Anežka Ščerbáková

Anežka Ščerbáková

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prúd ma so sebou nestiahne... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu